دیوار نوشت های آلاء


خودبرتربینی دینی!!!!!

یه مرضی هم هست مختص ادم خوباست!!!!!

فکر میکنن فقط خودشون خوبن بقیه هم اگه موافق اینا باشن هِــــــی... میشه تحملشون کرد...

ولی اگر مخالف چارچوب های اینا باشن ادم نیستن!!!و ادم های بدی هستن!!!

دقیقا پارسال همین وقت باهاش همین بحث و داشتم

گفتم هرکس و دیدی که گناه کاره بگو من خودم خبر دارم چقدر گناه دارم از این گناهام بیشتره

هر ادم مومنی هم دیدی سریع نگو ریاکاره بگو خوش به سعادتش!

یچی تو مایه های کلام امام سجاد این حرف!

همین ادم شب تاسوعا وقتی داشتم کتاب حماسه حسینی و تو جمع میخوندم من و ریاکار خطاب کرد!!!

بخاطر کتاب خوندن!!!!!!

امروزم وقتی یکی داشت از لباس پوشیدن خانم ها تو محرم ایراد میگرفت گفت ببین نیمه پرلیوان و ببین

من سرنماز بودم تو دلم خداروشکر کردم که درست شده

یهو گفت اونی که خرابه همیشه خرابه!!!!!محرم یجور تیپ میزنه غیرمحرمم یجور خرابن دیگه😐

تو طول نماز فقط دل دل کردم جوابی بدم یا ندم!

چون پارسال یه بحث مفصل باهاش کرده بودم!

غربه الی الله یه تیکه بهش انداختم 

فقط به خنده گفتم گفتی نیمه پر لیوان و ببین خوشحال شدم که طرز فکرت عوض شده!!!

نیمه پر لیوان و دیدن یعنی اون خانمی که با هر وضع ظاهر و تیپی اومده خوش به سعادتش که امام حسین دعوتش کرده

حتما یچیزی درونش هست،بقول حضرت اقا عیب اون ظاهریه

دلم میخواست بگم خراب فکر توعه که فکر میکنی فقط خودت سالمی!!!!

اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیبی که هست ز مسلمانی ماست!!وای من چقدر متنفرم از اینجور افکار و افراد!!!

یه تنفر خاصی به این دست ادمای مذهبی دارم

 

 

سلام آلاء جان

مذهب از این دسته آدما ضربه زیاد خورده چون هر کاری می کنن با اسم مذهب انجام میدن. خیلی از جوونا رو اینا از مذهب دور کردن. 

 

سلام فرنازجان
من خودم زخم عمیقی خوردم از این دست ادما

وای منم یه دوست اینجوری دارم دلم میخواد خفش کنم :/

من اطرافم کم نیستن از این ادما 
فقط دلم میخواد کف پام و کنم تو دهنشون

یه بار ماه محرم بود بیرون بودیم من فقط ۶ یا ۷ سالم بود روسری پوشیده بودم رفته بود عقب،بعد یه خانمه با لحن خیلی بد بهم گفت موهاتو بکن تو !!!

من از همون موقع از این جمله ی موهاتو بکن تو متنفر شدم!!!

الانم که خیلی وقته به سن تکلیف رسیدم اگر کسی بهم بگه موهاتو بکن تو حس خیلی بدی بهم دست میده،اصن به کسی چه ربطی داره 😑

اخ اخ از این زبون تند و لحن طلبکارانه دقیقا میفهمم چی میگی

راستش اینه که خیلی وقتا خودمونم هم قضاوت میکنیم هم قضاوت میشیم، در حالی که خیلی خوبه به جاش امر به معروف و نهی ازمنکر کنیم و بشنویم، چقدر توی دنیای آینده قراره بابت این قضاوت ها کارمون گیر باشه فقط خدا می دونه، در حالی که دو فریضه ی دوست داشتنی خیلی اونجا بهمون کمک میکنن

امر به معروفم بلد نیستیم اخه!!!! 
باید ادم خیلی باتقوا باشه و زبون خیلی نرمی داشته باشه و اهل عمل باشه تا امربه معروفش به جان بنشینه

اینهایی که میفرمایید فقط اثر کلام رو بالا میبرند،که البته خیلی هم اتفاقا مهمه از شرایط وجوب این دو فریضه نیست، در هر شرایطی خود این دو عمل واجبن

اطلاعات زیادی راجع به این دو فریضه هست که انشاءالله به اشتراک میذارم، خیلی خوب میشه شما و بقیه دوستان هم تو این زمینه هر چی می دونید به منم یاد بدید

من خودم چندبار نهی از منکر شدم اما با لحن خیلی بد 
تاثیر معکوس داشت دقیقا

من حالا گیر نمی‌دم به کسی فقط گاهی ذهنم مشغول میشه وقتی مثلا می‌بینم یکی اومده هیئت ولی حجابش خیلی مناسب نیست. برا همین تازگی به خودم میگم تو از کجا می‌دونی این جای دیگه حجابش چطوریه؟ شاید اتفاقا نسبت به خودش یه چیزایی رو رعایت کرده اومده اینجا. حواست به کار خودت باشه :))

واقعا این خودبینی خیلی چیز بدیه و منم از این رفتارا بدم میاد. ماشالا انواع و اقسامشم داریم می‌بینیم اطرافمون. محرم و هیئت و این مثالایی که زدیم فقط یه نمونه‌شه.

خودبینی و خودبرتربینی بیچارمون کرده
به خودمون اجازه میدیم همه رو قضاوت کنیم😭

مومن واقعی هیچوقت به خودش اجازه نمیده در مورد دیگران اینقدر صریح قضاوت کنه و فتوا بده

قطعا 
بقول پیامبر در عجبم از کسی که شاخه را در چشم خود نمیبیند اما خار را در چشم دیگران میبیند
برای اشتباه دیگران ذره بین داریم و برای ایرادات خودمون کوریم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
به قلبم معذرت خواهی بسیاری بدهکارم
بخاطر تمام روزهایی که
گرفت،شکست،تنگ شد
و کاری از من بر نمی آمد!
من و ببخش من
Designed By Erfan Powered by Bayan