دیوار نوشت های آلاء


آشنایی بابیماری من، و وظیفه شما:)

سلام دوستان یکم زیاده اما حوصله کنید بخونید:)

بیماری ای که من دچارش شدم بیماری خود ایمنیِ

شب های برره یادتونه

دشمن فرضی،رفتن با دشمن فرضی جنگ کنن مصدوم شدن😊

بیماری منم همونه دقیقا بدنم خودش برای خودش ایمنی ایجاد کرده و میزنه دیواره های رودم و متلاشی میکنه😊 همینجوری پیش بره چیزی از روده هام نمیمونه یهو دیدی یه tntزد و خلاص

حالا میخوام چی بگم بهتون؟!شما پیشگیری کنید به این روز نیفتید

سبک زندگی ما خیلی سالم بود تا اینکه من رفتم شمال، و مدام سرخ کردنی مصرف کردیم با روغن فراوون و مصرف مایعاتم کم شد و از برنج های نامرغوب پاکستانی استفاده شد 

مادرشوهرجان چون برنج ایرانی و خوب درنمیاورد و برنج پاکستانی و هندی هم که وا رفتن تو کارشون نیست ترجیح داده بود از اونها استفاده کنه!!!!پختش خوب بود نرم بود خشک نمیشد دومترم قد نداشت ولی بی تاثیر نبود قطعا

و مصرف گوشت کلا لغو شد و بجاش مصرف مرغ زیاد شد!!!خوک پرنده ها !!طبع سردی داره

مصرف دائم برنج و مصرف زیادیه بادمجون با روغن فراوون !!!!منی که متنفر بودم از بادمجون مجبورن میخوردم هفته ای 3وعده بادمجون باید میبود سر سفره

و این یکسال انقدر تغذیه من بد بود و یبوست های طولانی مدت داشتم:'( که کم کم این بلا سرم اومد) و استرس و ناراحتی الان سعی میکنم ریلکس تر باشم.....

الان که مریض شدم از روغن های شرکتی استفاده نمیکنم 

روغن افتابگردن از جایی که جلوی چشمم تخمه افتابگردون و میریزه توی دستگاه و روغنش و میگیره ..قراره روغن کنجد هم بخرم میگن برای سرخ کردن خوبه

در هفته حتما یکبار آش و داریم 

برای خودم حدالامکان از سرخ کردنی استفاده نمیکنم برای برنج یه قاشق بیشتر روغن استفاده نمیکنم خورشت هم همینطور

 گوشت شتر مرغ استفاده میکنم خیلی طعم خوبی هم داره اصلا هم چربی نداره پختش هم خوبه زود میپزه (خواصش و بخونید)

یبوست و جدی میگیرم ....

+وظیفه شما چیه؟؟؟؟؟؟

شماهم اگر هنوز سالمید قبل از اینکه به حال و روز من دچار بشید تغذیتون و درست کنید 

سرطان روده خیلی شیوع پیدا کرده 

کبد ها داغونه بخاطر مصرف نوشابه و سرخ کردنی ها 

حتما خودتون و چکاب کنید ...اگر لکه خونی تو مدفوعتون دیدید اصلا نترسید 

با ازمایش های اولیه مدفوع مشخص میشه 

سعی کنید استرس نداشته باشید و به اعصابتون مسلط باشید:)

این بدن هدیه خداست باید ازش مراقبت کنیم

سبک زندگیمون و درست کنیم تا سالم بمونیم

سوالی در خصوص روده بود در خدمتم:)

من که به این روز افتادم وظیفه داشتم بهتون بگم شما به این روز نیفتید:) شماهم وظیفه دارید رعایت کنید؛)

هیچی به اندازه سلامتی ارزش نداره واقعا

درباره هزینه این بیماری هم بگم سالی حدود سی ملیون هزینشه

پس اگر الان برای زندگی سالم هزینه کنید خیلی ارزشش بیشتر از اینه که فردا برای دارو هزینه کنید:)

منظورم از هزینه روغن سالم و ارگانیک و برنج مرغوب و اینهاست:)

بدنج جنوب هم خیلی برنج عالی ایه قیمتش هم مناسب تر از برنج های شمال عطر و طعم خیلی خوبی هم داره بهتر از برنج شمال

سلام
منم چند وقته خیلی فست فود خوردم قشنگ داغون شده معده و رودم باید یه فکری براش بکنم
ایشالله شما هم خوب خوب بشید:) 
سلام
فست فود که داغان میکنه
دکتر برای من مصرف فست فود و ادویه رو ممنوع کرده وقتی میخورم انگار دارم اسید میخورم:'(
ممنونم
سلام :)
خیلی اطلاعات خوبی بود ...

درود بر شما

ان شاءالله همه از نعمت تندرستی و سلامتی برخوردار بشن ...
سلام ان شاالله مفید باشه

ان شاالله
سپاس
ممنون
فکر نمیکنم دلایلش اینها باشه. کسی گفته که دلیلش اینه؟
دلایلش هنوز واضح نیست و درمانی هم نداره:(
ولی این ها هم بی تاثیر نیستن 
من الان با رعایت اینها و مصرف دارو رو به بهبودی ام حالم بهتره
منکه همش برنج میخورم:(

برنج زیادیش خوب نیست 
نظر قبلیتم خصوصی بهت جواب میدم
بله. چون من خودم به یک بیماری خودایمنی مبتلام و دلایلش مشخص نیست. هرچند دکتر به من گفت استرس.
و جالبه که من وقتی مبتلا شدم که مداوما دندانپزشکی میرفتم و استرس شدیدی هم اون روزگار داشتم البته.
دوست دیگری از من هم در شرایط استرسی شدید وقتی مدتی مداوما به دندانپزشکی رفت بیماریش آشکار شد!
فکر کنم تو داروی بی‌حسی دندو‌پزشکی عاملی برای بروز وجود داشته که در شرایط روانی ما رو جسممون اثرش رو نشون داده.
البته نمونه‌ی دونفری واقعا کافی نیست.
از استرس نگفتم....
ولی تغذیه خیلی مهمه تو دستگاه گوارش 
مشکلات معده روده کلیه همه اینها اول برمیگرده به تغذیه بعد اعصاب بعد وراثت
من مطمئنم تغذیه و عوض شدن اب و هوام و استرس بی تاثیر نبود تو این بیماری
شما هم ibdدارید؟

از اطلاعاتتان متشکرم

جالب بود

باید رعایت کنیم به قولی گفتند که پیشگیری بهتر و راحت تر از درمان است

خدا به شما هم عافیت و سلامت دهد

ان شاء الله

باید خیلی مواظب تغذیه هامون باشیم
حواسمون به چیزی که داریم میخوریم باشه
ان شاالله همه بیمارها سلامت باشن
نه. بیماری من پوستی بود.
هرچند تفاوتی نداره. وقتی به خودایمنی مبتلا بشی در هر جایی ممکنه بروز پیدا کنه. باید مراقب بود..
پوست هم به کبد مربوط میشه کمی...
بیماری های گوارشی خیلی تغذیه نقش مهمی توش داره 
و الان هم که تغذیه هامون داغان داریم دستی دستی خودمون و نابود میکنیم:"(
نعمتی که بعد از ازدست دادن قدرشو بهتر میدونیم...
عامل اصلی در اکثر بیماری ها اعصاب و روانه بعد تغذیه...
استادمون اومده بود از اپیدمی های صدسال پیش تحقیق کرده بود دیده بود اونجاهایی که روحیه شون بهتره اپیدمی کمتر شیوع داشته
ماها متاسفانه اعتقادی به روانشناس نداریم:"( خیلی از ناراحتی ها با چندجلسه روان درمانی حل میشه ولی فکر میکنیم روانشناس برای دیوونه هاست
که متاسفانه...
خیلی چیزها موثره ولی ساده ترینش رعایت تغذیست 
ورزش کردنه اکثرا ادم های تنبلی هستیم خودم و دوستام اکثرا اهل ورزش نیستیم متاسفانه!!!!!

ممنون از نکاتی که گفتی
ولی غذای سالم هم مگه پیدا میشه؟
سبزی ها هم الان مسموم هستن!
خدا عاقبت مارو بخیر کنه:)
غذای سالم پیدا میشه بخدا
خودمون سهل انگار شدیم یکم
نون های سبوس دار استفاده کنیم رفتیم نونوایی بگیم نون سبوس میخوایم
و یا بگرویم نونوایی هایی که سبوس میزنن به نون و پیدا کنیم مزاج هارو اصلاح کنیم
خوابمون و تنظیم کنیم ورزش کنیم
جوون های تنبلی شدیم متاسفانه سلامتی برامون خیلی اهمیت نداره:"(
سلام از طب سنتی کمک بگیرید. پیش آدم اهلش برید. از اینترنت و کتاب هم کمک نگیید. فقط پیش شخص برید. دکتر های سنتی خیلی خیلی خوبی داریم تو قم. پیگیری کنید. هیچ دردی بی درمان نیست. هیچ دردی. فقط باید اهلش پیدا بشه تا نجاتتون بده. دعا میکنم خوب بشید
سلام
از اون ها هم کمک گرفتم باید تغذیه رو رعایت کنم...
طب سنتی هم درحد پیشگیریه پیش حکیم خیراندیش هم رفتم 
الان بیماریم درحال کنترله الحمدالله
فقط میشه کنترلش کرد که پیشروی نکنه و کل دستگاه گوارش و مختل نکنه درمان قطعی ای براش ندارن
خیلی خوبه دکتر خیر اندیش. درمان قطعی هم براش وجود داره. ناامید نشین. چه بسا شما باعث بشین که درمانش کشف بشه. و میشه
ناامید نیستم
ولی امید الکی هم ندارم....
خیلی جنگیدم که درمانی پیدا کنم ولی امید الکی بود 
از الکی امیدوار بودن بیشتر عذاب میبرم 
امید نشانه ی ایمانه. ایمان که داشته باشی....


گیر دادما :))) 

دعا میکنم خداوند سلامتی رو به شما برگردونه. آمین
امیدمون فقط به خداست 

دونفر تو ایران رو این بیماری کار میکنن یکیشون که از بهترتر ست و پیدا کردم اینم خودش خوبه...

گیر نیست ،لطفه .

الهی آمین.همین بیماری نگاهم و کلا به زندگی عوض کرد راضی ام ازش
سلام.
بله متاسفانه سبک زندگیها خیلی بد شده...
ما هم دقیقا به خاطر یه بیماری ، مامانم تغذیه مونو خیلی تغییر داده...درواقع کمی به اصل تغذیه نزدیک شدیم : )
و چقدرررر  دقت تو مواد مصرفی تاثیر داره...
مثلا(حالا که بحثشه، بااجازتون کمی از تجربیات بگم شاید بدرد بخوره)
سرخ کردنی اصلاااااا (حتی برای خورشت سبزی ، دیگه سبزی هارو سرخ نمی کنیم) _روغن شرکتی ابدااااا (بیشتر روغن کنجد...این یکی خیلییی تاثیر داشت)_بیشتر کردن مصرف سبزیجات و سیر و کلم _رب گوجه شرکتی خیلییی کم پیش میاد استفاده کنیم...(به جاش  گوجه میکس شده یا خودمون رب درست میکنیم)_مصرف غذاها با مصلحشون _
سس مایونز و نوشابه ممنوع( ترکیبهای سالم و خوشمزه ای برای سس خونگی یادگرفتیم...حتی برای الویه، سس مایونز استفاده نمیکنیم)_عرقیاتو اینا هم که تاثیر زیادی دارن
... سلامتی خیلی خیلی نعمت ارزشمندیه..اما متاسفانه تو سختیها قدرشو میدونیم...انشاءالله که هرچه زودتر سلامتیتون رو بدست بیارید*

سلام
چه عالی...
 منم الان دارم تمام تلاشم و میکنم برای زندگی سالم
سس خونگی همون تخم مرغ و سرکه؟

ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما، از نکات ارزشمندی که با ما به اشتراک گذاشتید بی نهایت سپاسگزارم.
باشد که جملگی عادات غذایی سالم داشته باشیم و سبک زندگی هامون در راه درستی قرار بگیره...
ممنونم 
به امید اینکه هممون برگردیم به عادت غذایی ایرانی خودمون :"(
جمعه ۱۶ فروردين ۹۸ , ۱۱:۱۰ گل بارون زده بهاری
سلام آلا جان
واقعا باهات موافقم که غذای سرخ شده عامل اصلی بروز بیماری هاست..
چون متاسفانه زن داداش منم شاید بگم هفته ای 4 بار بادمجون سرخ کرد (یعنی کامل سرخ و قهوه ای میشه) رو مصرف میکنند و روغن رو چن بار مصرف میکرد غذای مونده زیاد مصرف میکردند و برادر منم زیاد سیگار می کشید و دست آخر برادرم به سرطان ریه مبتلا شد و سال 96 فوت شد..و همچنان زن داداشم بادمجون سرخ می کنه ، حتی دورران پرتو درمانی بردارمم بادمجان سرخ کرده مصرف میکردن و گوشش بدهکار نبود و یه ویژگی بد دیگه در تغذیه شون غذا خوردن بعد از شام ساعت دوازده شب..کلا شام خوب نیست چه برسه به اینکه دوبار غذا بخوری برای یه وعده..
سلام گل بارون زده جان
منم عادت های بد غذایی و ناراحتی های بعد از ازدواج بیچاره کرد...
خدا برادر عزیزت رو هم بیامرزه...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
به قلبم معذرت خواهی بسیاری بدهکارم
بخاطر تمام روزهایی که
گرفت،شکست،تنگ شد
و کاری از من بر نمی آمد!
من و ببخش من
Designed By Erfan Powered by Bayan