دیوار نوشت های آلاء


خواستگاری

قبل عید یک موردی معرفی شد به ما برای ازدواج مدت کوتاهی صحبت کردیم و رفتیم پیش خانم دکتر روانشناس عزیزم

خودم به این نتیجه رسیده بودم مناسب هم نیستیم

یک مرد با ارزش های شدید مذهبی

از اینها که فکر میکنن فقط خودشون خوبن

از اسلام این و برداشت کردن که زن باید تو خونه بشینه و مطیع همسر بشه نه فعالیت اقتصادی کنه نه هیچی(در صورتی که حضرت خدیجه تاجر بزرگی بود با اقایون هم کار میکرد، بماند...) 

و همه چیز از نظرشون حرامه

خلاصه که خانم دکتر گفت من حس میکنم این ادم اختلال شخصیت پارانویید داره... 

خانم دکتر ازم راجب تربیت فرزند پرسید گفت تو سبکت چطوره

گفتم قطعا هیچ چیزی رو به بچه تحمیل نمیکنم کمکش میکنم راه درست و بره ولی زورش نمیکنم

به هرچیزی که علاقه داشت هنر موسیقی ورزش در حد توانم کمک میکنم بره به سمت رویاها و اهدافش

گفت ولی این اقا این شکلی نیست روش تربیتش مستقیم ضربتی چکشیه

حتی ازش پرسیده بودم نظرش راجب اموزش موسیقی چیه گفتش حرامه و اصلا نباید سمتش رفت

بماند

به این نتیجه رسیدیم که ماراهمون از هم سواست

بماند که این اقا دست بردار نبود

وضع مالی و موقعیت اجتماعی خوبی داشت فکر میکرد دست رو هرکی بذاره باید جواب مثبت بشنوه

خیلی بهش برخورده بود، اصرار اصرار که دوباره بریم پیش مشاور یا پیش مشاور دیگه بریم بریم تست بزنیم

خانم دکترهم به من گفته بود قاطعانه تموم کنم

نظر خودمم همین بود

وقتی تصمیم به حذف کسی میگیرم خیلی قاطع برخورد میکنم

اخرین تماسش پر از خشم بود گفت که این همه التماست کردم ببینمت 

این همه خودم و کوچیک کردم 

الان فهمیدم محبت ادم هارو عوض میکنه، بهت محبت کردم برام قیافه گرفتی و صداش و انداخت سرش که تو هیچی نیستی

سکوت کرده بودم شخصیتش و کامل نشون بده

گوشی و روم قطع کرد و از همه جا بلاکم کرد

من اول مات و مبهوت بودم که چرا جواب مزخرفاتش و ندادم

بعد خداروشکر کردم شر همچین موجودی و از سرم باز کرد

به شدت چشمم ترسیده از پسرای مذهبی

معیار انتخابم فقط انسانیته

کسی که ظاهر مذهبی نداره و انسانیت و برای خودش معیار قرار داره هزاربار شرف داره به کسی که ریش گذاشته و یه عقیق انداخته انگشتش و خودش و احمال کاریش و اخلاقای گندش و پشت این دین که سراسر انسانیته قایم کرده

این روزا دین و ایمون برای خیلیا نون و اب شده

خدا ریششون و بخشکونه

هرکی تو هر لباسی به اسم دین تیشه به ریشه مردم میزنه خدا خودش رسواش کنه

از لحاظ روحی دلم میخواد فقط از هرچی ادم مذهبی نماست دوری کنم🤮

چیکار کردید با اعتقاد مردم.... 

جمعه ۲۶ فروردين ۰۱ , ۱۶:۱۹ ‌‌‌ ‌‌‌تیرزاد

خدا به همه مون آگاهی بده... نخ سوزن همین آدمها :/

دنیا گلستون می شه...

 

براتون آرزوی موفقیت دارم.

خدا به اینا عقل بده دنیا گلستون میشه

آدم امروز بجای اینکه آدم باشد ، ویترین است . همه خصائصی که قرار بود درون ناپیداش رو باهاش رشد بده ، ویترین کرده برای بیرونِ اشکارش . دایره ش هم خیلی گسترده تر از تقسیم بندی مذهبی و غیر مذهبیه . حتی بنام همون انسانیت هم میشه هزار کار کرد و مستند کرد به این مفهوم مبهم .  قدم اول و مهم شاید اینه که آدم تعارف رو با خودش کنار بگذاره

کاملا درسته
ولی کسی که پشت دین خودش و قایم میکنه خیلی خطرناکه
اینا هم به باور ادم ضربه میزنن هم اعتقاد ادم

بنظر من هر کسی آدم مذهبی بهت معرفی کرد کلا ندیده دو شو خط بکش و ردش کن

بلا استثنا بلا استثنا همه شون همین مدلین

شاید بتونن یه مدتی پنهونش کنن ولی در نهایت دیر یا زود رو میشه دستشون برات.

 

دنبال انسانیت و وجدان باش که جواب میگیری حتما.

داصلا و ابدا در قید و بند عرفیات جامعه نباش

همشون کشک و پشمه

 آدمی که ازش وایب خوب بگیری حالت کنارش خوب بشه احساس امنیت بده بهت و به آزادی‌های فردی و حق و حقوقت احترام بزاره از دستش نده

 

آرزوی شادکامی و نیک بختی آلاء جان

اعلام کردم دنبال پسر مذهبی نیستم
خودمم چادری بودم شاید نماد یه دختر مذهبی
الان مانتوهای پوشیده و بلند میپوشم 
دقیقا با حرفت موافقم

حالا ایشالا که اعتقادش واقعی باشه هرچند که دین اسلام همچین هم دین سفت و سختی نیست که اینا اینجور سخت میگیرن 

 

 

ادمی که معتقد باشه لزومی نداره چپ و راست به همه گیر بده
یه خانم بی حجاب تو خیابون ببینه فحش بده
خیلی غیرقابل تحمل بود
یه نگاه از بالا به پایین خیلی بدی داشت این بنده خدا
ولی اکثر پژرای این مدلی که من دیدم خیلی قضاوت میکنن عالم و ادم و قضاوت میکنن فقطم خودشون و دور وری های خودشون و قبول دارن

میگن یکی رفت به امام خمینی گفت یه طلبه دزدی کرده

امام خمینی میگه نه! اینطوری نیست! بگو یه دزد لباس طلبه ها رو پوشیده،  چون یه طلبه دزدی نمیکنه

حالا شده حکایت ما و این مذهبی نما ها

کاملا درکت میکنم. منم اوایل از هر کی دم از مذهب میزد فراری بودم

ولی الان تفکیک قائل میشم. با توجه به عمل آدما، نه با حرفاشون

 

من چشمام ترسیده امیدوار

البته منم به حرمت موسیقی اعتقاد دارم

برای همینم حتما برای ازدواج به کسی جواب مثبت میدم که هم نظر باشه باهام

اما در مورد نحوه تربیت بچه

سعی می‌کنم به جای اینکه بخوام بهش بگم این کارو بکن یا نکن، خودم درست زندگی کنم و به دین و انسانیت پایبند باشم. اونم مستقیم و غیرمستقیم یاد میگیره ان‌شاءالله،  تنها که قرار نیست بزرگش کنم. خدا هم مثل همیشه کمک میکنه.پناه بر خدا....

ولی مجبور کردن بچه مسلما احمقانه ترین کاره!

دختر آیت‌الله طباطبایی تعریف میکرده می‌گفته یکبار در عمرم پدرم به ما نگفت چطور لباس بپوشید، اما خودمون ازشون یادگرفته بودیم که حجاب مهمه و باید رعایت کنیم.

متاسفانه گاهی یادمون میره هر آدمی توی مسیر رشد خودشه، و حتما نقصهایی داره. همینکه ادعای مذهبی بودن میکنه هم ما هم خودش فکر می‌کنیم یعنی اینکه اون واقعا کامله! در حالی که هرگز نمیتونه اینطوری باشه

فقط تعداد نقاط مثبت و منفی آدما با هم فرق داره! همین...

من اگه بچم علاقه داشته باشه به اموزش موسیقی راهنماییش میکنم
و درباب حرمت موسیقی حکم مذاجع متفاوته
من خودم کلاس موسیقی میخواستم برم یادمه پرسجو کردم همه موسیقی ها و سازها حرام نیست
لهو لعب و این داستانا
همه ما انسانیم 
هیچکس بردیگری برتری ندارد جز به تقوا، قطعا تقوایی که امیرالمومنین میگن و چیزی که خدا میخواد با این دینداری من دراوردی اینا خیلی فرق داره

خدا شرشو از سرت رفع کرد....

منم مدتیه حالم دیگه از اینجور ادما به هم میخوره!

و منم مثل تو چون با چادر نماد یه ادم تماما مذهبی بودم الان دیگه بیشتر تمرکزم رو حجاب هست تا چادر!

خدا رحم کرد
من میترسم ازشون
من خودم خیلی قضاوت شدم با پوششم
سعی کردم هیچوقت خشک و سرد نباشم
ولی قضاوت میشدم
چشم جامعه ترسیده حقم دارن

من وقتی میخواستم ازدواج میکنم پدر مادرم بشدت مخالفت کردن، چون نماز نمیخوند.. روزه نمیگرفت.. حالا این بماند که دلیلش فقط دیدن همین ادمای مذهبی که بویی از انسانیت نبردن بود:).. 

داشتم میگفتم اره هیچکدوم ازین کارارو نمیکرد ولی شرم و حیا داشت.. نگاهش هیچموقع کج نمیرفت.. اعتقادش این بود مهمترین چیز تو دنیا انسانیته.. دائم در حال کمک به مردمش بود و مهمترین چیزی که بدجور منو جذوب خودش کرد😅 

هیچوقت به خودش اجازه نداد دل کسیو بشکونه.. میدونین تا همین الان که نزدیک دو سال و پنج ماه میگذره، حاضر شده همه ناراحتیارو خودش به جون بخره ولی یه لحظه من و ناراحت نکنه:) 

اینم اضافه کنم الان هم نماز میخونه هم روزه میگیره.. منم مهربون تر شدم و با حجب و حیا تر

و حس میکنم هیچی نمیتونه به خوبی این باشه

همه اینارو گفتم که بگم حتی اگه خانواده هم مخالف بودن ولی انسانیت داشت مطمئن باش حتی میتونه از اون چیزی که هست کامل تر بشه:)

موفق باشی

سلام عزیزم 
خیلی خوشحالم که خوشحال میبینمت
الهی خوسبخت بشید
به خودم که ثابت شده نقاب ادم هارو نبینم
برای خیلی ها مذهب شده نقاب و سعی کردم برای خودم هم نقاب نشه
به قلبم نفوذ پیدا کنه

خوشحالم که دوست فهیمی مثل شما دارم  ^_^

منم خوشحالم دوستایخوبی مثل شما دارم❤🌱

عزیزم... چقد حرف داریم همه مون در این مورد. من شخصا سکوت رو ترجیح میدم. گفتنی ها رو خودت گفتی

دل ها پر است

جالبه هنوز ادمایی هستن که موسیقی رو حرام میدونن!! 

ادمای عتیقه زیادن
بعضی موسیقی ها شاید حرام باشن مستهجن و تحریک کننده
ولی نواختن ساز از نظر مراجع هم حرام نیست

اره درسته 

در کل فعل حرام از نظر مراجع چیزیه که به روح و جسم آسیب بزنه که اتفاقا موسیقی خلاف اینه و خیلی وقتا باعث ارامش روح و جسمه 

اسلام یه دین عقلانیه
با بی مغزی هاشون ابروی اسلام و میبرن بعضی ها

درسته 

بد جلوه دادن دین رو 

خیلی هم بد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
به قلبم معذرت خواهی بسیاری بدهکارم
بخاطر تمام روزهایی که
گرفت،شکست،تنگ شد
و کاری از من بر نمی آمد!
من و ببخش من
Designed By Erfan Powered by Bayan