دیوار نوشت های آلاء


و ما ادراک ارتودنسی

و ما ادراک ارتودنسی 

راستی تولدم گفتم تست کرونام منفی بود 

گویا به تست ها اعتباری نبود (๑˙ー˙๑) وقتی تستم منفی شد مجبور شدم برگردم سرکار و هرچقدر بهشون گفتم من استخون درد دارم و جالم اصلا خوش نیست نمیتونم اضافه کاری وایسم گفتن نمیتونی وایسی برو تسویه از شدت درد رفتم تسویه کردم بیام خونه فقط استراحت کنم

با از بین رفتن حس بویایی و چشاییم به مدت یک ماه و قطع نشدن سرفه هام با یک پزشک مشورت کردم

گفتن کرونا دارم ʕ´•ᴥ•`ʔ 

الحمدالله گذشت..

خداروشکر بعدا فهمیدم کرونا بوده

این بیماری به شدت روی روان ادم تاثیر میذاره

از کرونا بگذریم....

من از بهمن ماه ارتودنسی و شروع کردم اول یه فک

و قبل ماه مبارک دو فک و ارتو کردم

امروز وقت افطار وقتی اومدم لقمه های ریز بربری و بجوم یکی از

براکت های محترمم شکست (T_T) 

باید لقمه های کوچیک بگیرم و وقت سحر انقدر خورشت رو برنج بریزم تا به اندازه کافی نرم بشه

و خیلی نیاز به جویدن نداشته باشه

و بدتر از همه اینکه مامان اصرار داره سوپ بهترین غذاست برای من تو این مدت،من از سوپ بیزارم هر نوع سوپی با هر نوع طبخی

خداروشکر که ماه رمضون ده ساعت دهنم بستست مجبور نیستم ده بار مسواک بزنم در روز

و تنها چیزی که غمگین میکنه منو فکر کردن به جراحی فکه (。◕‿◕。) 

فعلا ترجیح میدم به دوره طلایی جراحی فکر نکنم

همین الان که سمت راست دراز کشیدم و سیم ها به لپم فشار وارد میکنن و کل دهنم آفت زده به سه سالی که اینا میخوان مهمون دهن مبارکم باشن فکر میکنم

با عرض پوزش معنی سرویس شدن دهان یعنی همین

یه سری عادت های خوب هم دارم پیدا میکنم

به زور (◉‿◉) 

بلافاصله مسواک زدن و استفاده از نخ دندون به طور منظم قبلا هم مسواک میزدم ولی نه انقدر با نظم و برنامه و بلافاصله بعد غذا حتی توی طبیعت گردی...

و اهسته غذا خودن،من از اونجا که عاشق غذا و اشپزی ام تو این فرصت به همه مزه هایی که زیر دندونم میاد دقت میکنم

چون مسواک زدن و نخ دندون دندون های انتهایی سخت تره ترجیحا با دندون های جلو غذا میخورم جالبه تو طعم غذا تاثیر داره،دقت نکرده بودم 

خلاصه که این روزا میگذره به راحت تر غذا خوردن بعد جراحی فکر میکنم

من چطور 27سال غذا خوردم با این وضعیت

و قسمت جالب انگیزناک ماجرا اونجاست که دکتر گفت چهل درصد چهرت عوض میشه جراحی فک جز جراحی هایی هست که خیلی تو تغییر چهره تاثیر داره

من که از چهره الانمم خیلی راضی ام

چهره جدیدم و امیدوارم دوست تر داشته باشم

تحمل همه این درد و رنج ها و این همه هزینه برای اینه که من راحت تر غذا بخورم و یه وقتایی دندونام بهم سابیده نشن (◠‿◕) 

برای پشیمون شدن خیلی دیره دیگه ᕙ( • ‿ • )ᕗ 

سه سال با بدبختی و سختی غذا بخورم برای بقیه عمری که معلوم نیست چقدره

خداجان بیزحمت یه طول عمری بده استفاده کنیم از پس از جراحی خودمان با تچکر

 

 

منم چهارتا دندون پایینم فاصله بین‌شون نیست و ارتودنسی نیاز داره. نگرانم اما.. درد داره؟ :))

اگر دندون هاتون نامرتبه این کار و انجام بدید اگر مشکلتون فقط نبودن فاصلست به نظرم میتونن یکم براتون بتراشن
اگر خواستید ارتودنسی کنید حتما حتما پیش متخصص ارتودنسی  این کارو انجام بدید نه پیش دندون پزشک عمومی
اگر تهران باشید من یه دکترعالی بهتون معرفی کنم

مشکل اینه که انقدر بهم چسبیدن که نمیشه نخ دندون رو فرستاد بین‌شون و گاهی با خونریزی لثه همراهه. متاسفانه تهران نیستم.. :_( اما ممنون از توضیحات‌تون.

بنظرم حتما اول با یه دندون پزشک عمومی مشورت کنید بعد پیش متخصص لثه برید 
اگر نتیجه نگرفتید با متخصص ارتودنسی هم مشورت کنید
من هم فک بالام این مشکل و داره الان حین ارتو متخصص لثه هم سر سه ماه چکاب میکنه
بعد جراحی فک پیوند لثه هم دارم
اونم مصیبت عظماییِ برای خودش 

عزیییزم

اولا قبول باشه طاعات عبادات ♡

 

ب نظرم بعدا راحت تر میشی... یا شاید عادت میکنی. هر چی هست همه ارتودنسی کرده ها اولش خیییییلی اذیتن ب مرور بهتر میشه و جا میوفته براشون

و تو خودت خوشگلی، جراحی فک خوشگل ترت کنه ما افسردگی نگیریم صلوات

اصلا شما چال دار ها ۵۰ درصد راه رو ب صورت پیش فرض رفتین :*)

ان شاء‌الله عمر طولانی و با برکت و عزت 

قبول حق 
از شما قبول باشه

بدیختی اول من خورد به ماه رمضون 😅
فدای تو بشم گل
زیبایی اصلی تو باطن ادم باید باشه خدا نکنه باطنم زیبا بشه ظاهر که به یه اشتباه پزشکی میتونه همه چی از بین بره و بدتر بشه
برای این جراحی ازم رضایت میگیرن هرچی شد گردن خودم \(^_^)/ 

یکی از مزیت های ارتودنسی کمک به کاهش وزنه، از بس که از ترس شکستن براکت ها چیزی نمیتونی بخوری. 

 

بدبختی اینه مشکل اضافه وزن ندارم اصلا 😭

اینکه باید همه چیز و ریز ریز کنی حوصله سربره واقعا 

میگویند سن خوب واسه اورتودنسی  12-14 ساله تقریبا...

من که اورتو نکردم 😂😐✌✌

ان شالله شما موفق باشین :))))

برای من ارتو سرجریِ
بعد 25ساله

والا من ارتودنسی کردم الان نزدیک سه سال

باهاش پسته هم می‌شکنم هیچی نمیشه

چطور مال تو با نون بربری شکسته تعجب میکنم

شما خیلی شاخی
من دندونام مرتبه مشکلی نداره، فکم یکم اذیت میکنه
برای همونم این کاروکردم، در حالت عادی هم گاهی دندونام سابیده میشد بهم

ارتودنسی صبر ایوب میخواد واقعا

البته توی سن پایینتر بهتره

من چون جراحی فک دارم دکترا گفته بودن بعد از 25سالگی باید انجام بدم که فکم رشدش کامل بشه
ارتوسرجری از ارتودنسی مکافاتش بیشتره
هزینش هم دوبرابره ارتودنسیِ 

طاعات و عبادات قبول آلاء جان :)

وای خیلی سخته ولی خوب میگذره باید انجامش داد دیگه. هر چه زودتر بهتر. خلاص میشی و به امید خدا صورتتم زیباتر میشه.

چقدر ناراحت شدم خدا رو شکر کارت به بستری نکشید و حالت خوب شد.

همیشه سلامت باشی عزیزم

سلام عزیز دلم
قطعا به این هم عادت میکنم 
دوست دارم زودتر بدونم چهره جدیدم چه شکلیه
خداروشکر که چیزی نشد
ممنون عزیزم همچنین 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
به قلبم معذرت خواهی بسیاری بدهکارم
بخاطر تمام روزهایی که
گرفت،شکست،تنگ شد
و کاری از من بر نمی آمد!
من و ببخش من
Designed By Erfan Powered by Bayan