دیوار نوشت های آلاء


همسر شهید حججی

خبر ازدواج همسر شهید حججی پخش شد

عده ای جبهه گرفتن 

اولش شاید یه لحظه جا خوردم گفتم عههههه چرا؟!(تو دلم گفتم)

بعد که منطقی تر فکر کردم تبریک گفتم بهش که این تابو ازدواج همسرهای شهدا رو شکست

قطعا ایشون که الگو هستن باید این تابو رو میشکستن

دمشون گرم به این جرات و فهیم بودنشون ،دم خانواده شهید گرم چه نامه قشنگی نوشتن پدر مادر شهید

چرا نباید همسرهای شهدا ازدواج کنند؟؟؟؟

یک شهید شاخص مثل حججی نازنین دوسه روزی خانواده هاشون و دعوت میکنن تلوزیون و بعد همه فراموش میکنن

و باید بمونن و بسوزن و بچه هاشون و بزرگ کنن...

و همون فرزند فردا بخواد ازدوج کنه به سختی میفته که مادری که بیست سی سال بخاطر بچه تنها موند حالا این بچه اگه ازدواج کنه بره نامردیِ خیلی هاشون بخاطر مادرشون ازدواج نمیکنن

و یا با مادرشون زندگی میکنن و این مشکلات هست...

فرض کنیم خانم ها هم به جبهه نیرفتن و شهید میشدن 

ایا باز هم میگفتیم شوهرهاشون حق ازدواج مجدد ندارن!!!

از صمیم قلب خوشحالم برای این تابو شکنی


سلام تابو چی شکست ؟
زت شهید دیگه نیست .
مادر برای فرزند شهید اش نیست چون می خواد تابو نباشه !
اون بچه ای که همه جا با جنازه باباش برای نمایش عمومی بردن و دل مردم ریش کردن کی باید بزرگ کنه چون تابو نباشه ....؟!
تبریک می گم که همه زنان سرپرست خانوار جامعه بی شوهر نزاشت این هم خوب راست می گی گناه داشت !
هنوز با ارزش های دینی خیلی فاصله داریم
کاش تابو این بچه  های بالا متوجه می شدن !

باید چیکار میکرد؟؟؟؟؟
همینکه دربرابر این همه قاضی و این همه افکارپوسیده و عقب مونده ازدواج کرد خودش یه کار عظیم بود
باید واسه اینکه بهش بگن همسر شهید تا اخر عمرش تنها میموند
کارشون واقعا زیبا بود کاش این فرهنگ جا بیفته و انقدر ناجور قضاوت نکنیم 
شاید نوبت خودمرن هم بشه
سلام
واقعا حرکت شایسته ای بود ...
سلام
خیلی لذت بردم از حرکتشون
براشون ارزوی خوشبختی میکنیم
خوشبت بشن ان شاءالله :)
ان شاالله
شنبه ۲۹ دی ۹۷ , ۱۳:۳۵ Bکمـپلــ ـکس ؛)
دقیقا اصلن من از اینجورتفکرات خیلی خوشم میاد
دوست من با همسرشون دوست صمیمی بودن 
خیلی خانم فهمیده و عاقله ای هستن
این حرکتشون هم واقعا تحسین برانگیز بود
مرد های‌حالایی‌به‌جایی‌رسیدن‌تایک‌چیز‌براشون‌نفع‌نداشته‌باشه‌پا‌پیش‌نمیزارن‌.
الان ده‌تا‌دختر‌بزار‌جلوشون‌بگو‌این‌خصوصیات‌وخانواده‌ها‌دارن‌
ولی بازم‌رو‌کم‌سن‌تره‌وپول‌دارتره‌دست‌میزارن
حالا چی میشه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مردی‌داشته‌باشیم‌روزن‌بیوه‌دست‌بزاره
اگه‌بود‌که‌این.همه‌زنان‌سرپرست‌خانوار‌درمشکل‌نبودند
این ازدواج هم‌‌از‌این‌نظربابد‌دید.چون‌مردها‌ماهمون‌مردها‌هستند‌حتما‌بازی‌سیاسی‌پشت‌ایم‌موضوع‌هست.ریا،تزویر‌‌وتطمیع‌پشت‌این‌موضوع‌فریاد‌میکنه.خوب‌ابن‌همه‌زن‌شهید‌یک‌کمیته‌لزنید‌همشون‌یروسامان‌بدهید‌چون‌نه‌خدا‌نه‌شهیدها‌راضی‌نیستند.حرکت‌جهادی‌شوهردادن‌زن‌های‌سابق‌شهدا‌ی‌مدافع‌‌حرم‌نیاز‌‌فعلی‌قدرس‌بدانید.....
پیامبر خودشون کسی بودن که زن هایی که شوهرشون تو جنگ کشته میشد به عقد خودشون درمیاوردن
از پیامبر بالا تریم ماها؟؟؟؟؟؟
این کارمون با مسیحی ها هیچ فرقی نداره اینکه راهبه هاشون نباید ازدواج کنن
اسلام دین تعادلِ پس تعصبات بی اساس و مسخرمون و قاطی دین ناب محمدی نکنیم
تصمیم سختیه!نمیدونم اگر جای ایشون بودم چه تصمیمی میگرفتم
از یک طرف سن کم و از یک طرف هزار تا نظر و عقیده...انگار همه ی ایرانی ها میشن پدر این خانم و باید واسش تصمیم بگیرن...
ولی در هر حال باید سعی کنیم که زندگی خصوصی بقیه را بسپریم به خودشون تا خودشون تصمیم بگیرن
دقیقا به نکته خوبی اشاره کردی اینکه همه میشن پدر و مادرشون
خودم از نزدیم شاهد بودم که یه همسر شهیدی ازدواج کرد و خانواده همسرش طوری برخورد کردن و ابرو ریزی کردن که اون خانم دست بچه هاش و گرفت و از شهر رفت....
انگار که گناه کبیره کرده بود
من در حدی نیستم که بگم ازدواج ایشون کار درستی بود یا نه فقط می‌دونم من اگه بودم هرگز نمی‌تونستم کس دیگه ای رو وارد زندگیم کنم.
ماها جای همسرای شهدا نیستیم
واقعا خیلی مظلومن و خیلی تنها
این که جای خود
هر کسی ممکنه همسرش فوت کنه و تنها بشه. من حرفم اینه که خیلی سخته هنوز یک سال نشده دلت رو بدی به یکی دیگه.
یکسال که گذشت...
زندگی کردن خیلی سخت شده
هنوز سالگرد شوهرش نشده بود
البته بشخصه فکر میکنم تو این موارد نظر هر کسی واسه خودش محترمه بشرطی که شوآف نباشه
مرداد ماه سالگردشون بود
ازدواج همسرهای شهدا واقعا کار غیراخلاقی ای نیست انقدر که ماها بزرگش کردیم بزرگ نیست
کلا خانم هایی که همسرشون فوت میکنن کسی بفکر تنهاییشون نیست😢
هنوز مردم یاد نگرفتن که زندگی هر کس به خودش مربوط هست
ما قاضی زیاد داریم😭😭😭
سلام
خود پستتون یه طرف و «شاید یه روزی هم برای خودمون اتفاق بیفته» به یه طرف. خدا نکنه خانمی همسرشو از دست بده ولی همین فکر کردن هر کس به این شاید، شاید جلوی خیلی قضاوتا و جسارتا رو بگیره

سلام این حرف حرف پیامبرِ
هرکس کسی و قضاوت کنه از دنیا نمیره تا به اون مبطلا بشه
ضرب المثلی که هممون بهش اعتقاد داریم اینه از هرچی بدت بیاد سرت میاد...
قبل هر قضاوتی خوبه بگیم شاید برای خودمون اتفاق بیفته
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
به قلبم معذرت خواهی بسیاری بدهکارم
بخاطر تمام روزهایی که
گرفت،شکست،تنگ شد
و کاری از من بر نمی آمد!
من و ببخش من
Designed By Erfan Powered by Bayan