دیوار نوشت های آلاء


کار خوب یادگاری

بسم الله

اگر بخوام یه کار خوبم و براتون یادگاری بذارم و بگم خودم خیلی خیر دیدم از اینکار

اینه که....

کارهای خوبم و اصولا نمیگم واقعا میترسم ریا بشه و یه برداشت دیگه ازش بشه و یا ضایع بشه اجرش

 بذار هرچی میخواد بشه بشه الاعمال و بالنیات قطعا خدای بالا سر از نیت قلبیم خبر داره

فکر میکنم 18ساله بودم بعد از تغییراتی که کردم رسیدم به یه حدیث از امام علی 

این حدیث و از ائمه دیگه هم دیدم فکر کنم امام باقر و امام جواد هم اشاره کرده بودن بهش

که دروغ حتی به شوخی حرام است

واقعا من نمیدونستم که انقدر حساسه و همونجا نیت کردم که خدایا برای رضای تو من حتی به شوخی هم دروغ نمیگم و از اون روز تلاش کردم به هیچ وجه تو زندگیم دروغ نگم

نه اینکه بگم اصلا دروغ نگفتم طوری بود که دروغ هام یادم میموند !اوایل از دستم در میرفت 

یادمه لاین که اومده بود میرفتم تو گروه های مختلط میدیدم شبا خیلی چت میکنن دخترا و پسرا میگفتم سلام من تازه مسلمون شدم و بحثشون تغییر میکرد و همه کنجکاو میشدن

اون دروغی بود که اون موقع ها گفته بودم دوسه بار اینکار و کردم بخاطر دروغش دیگه انجام ندادم و کلی از خدا معذرت خواستم که دروغ گفتم

و از نظر خودم واقعا تازه مسلمون شده بودم چون تازه احکام به گوشم میخورد و تازه شروع کرده بودم به عمل ...

و جاهایی که فکرش و نمیکردم خدا دست طرفی که داره دروغ میگه رو برام رو میکرد

تو خواستگاری ها همیشه دستشون برام رو میشد و اون جیزی که پنهون میکردن برام روشن میشد

تو همون زمان که لاین بود و جک های الکی مثلا خیلی زیاد شده بود من مکرر پست میذاشتم و خودم و میکشتم و میگفتم نگید اینا دروغه حرامه 

دروغ شوخیشم حرامه هرجا نشستم گفتم...

جز راست نباید گفت هر راست نشاید گفت

نمیشه همه چی هم گفت اما میشه جایی که دوست نداریم جواب بدیم پیچوند و جواب سربالا داد ولی دروغ حق نداریم بگیم یا بگیم نمیتونم جواب بدم:) 

 به بچه ها که اصلا نباید دروغ بگیم

پیامبر فرمودن به بچه اگر وعده دادی عمل کن ...

و اینجا هم تنها دروغم اسمم هست که باز معنی آلاء میشه نعمت  همه ما بنده ها نعمت های خداییم منتها قدر خودمون و نمیدونیم :) و من عاشق این اسم هستم اسم من آلاء نیست

 دروغ خیلی کثیفه واقعا از دروغ متنفر بشیم

کافیه بخاطر خدا تصمیم بگیریم حتی به شوخی دروغ نگیم برکات زیادی تو زندگی برامون داره

برای من که داشته 

کم کم کمش اینه که همه به صدق میشناسنتون...

و خدا دوست دار بندگان صادق است 

اوهوم 
دروغ کار خوبی نیست 
بارها دیدم آدمهایی که دروغ میگن رسوا میشن 
دروغگو کم حافظه است :)
پیچوندن رو ۱۰۰ درصد موافقم 
استاد پیچوندنم 😁😁
بچه که بودیم میگفتیم دروغگو دشمن خداست بزرگ که شدیم گفتیم همش شوخیه
باید مواظب باشیم پیچوندنامون هم زیاد نشه:)
اونوقت باز بی اعتبار میشیم😉
بله درست میگی 
خب من نمی تونم در مقابل افراد کنجکاو مقاومت کنم 
مجبورم بپیچونم‌:)
یه همسایه فضول داشتیم همیشه میگفت هارداااااا یعنی کجا؟
ابجیم میگفت اووووووووردا یعنی اونجا پیرزنه اخر عمری اصلاح شد دیگه فضولی نکرد
یه بارم داشتم میرفتم مزار همسایمون گفت کجا میری گفتم قبرستون دیگه ازم نپرسید کجا میری=))
به رسم اون موقع ها   بیگ لایک 😁
با لایک هم مشکل داشتم=))
میگفتم از کلمه لاییک گرفته شده یعنی بی دین
اجوبه بودم برای خودم تو اون فضا
منو همه به شادی شوخی میشناسن
یه مدته خیلی میخوام دایره شوخی هام کم کنم ولی نمیشه !
این هم خیلی خوبه:)
البته من دختر شیطون فامیل هم هستم:)
لقب شادترین دختر و روم گذاشته بودن ،بعد مریضیم عمم فحش میداد میگفت ماتورو چشم کردیم انقدر که همیشه شاد بودی گفتیم این دختر اصلا غصه نداره
نمیشه تلاش نکنید
اسمتم دروغ نگفتی ...مجازیه(یه اسم مستعارم میشه گفت)
توآلای منی😍
فدای تو بشم الهیییییی تو هم عشق منی
باید تمرین کنیم واسه دروغ نگفتن
ولی خیلی وقتا برا صلاح یکی بهش دروغ میگیم ، نمیدونم اینم کار درستیه یا نه ولی من خیلی خودم تو محیط کار سعی میکنم که دروغ نگم البته خیلی وقتا باعث میشه دروغ یکی دیگه از همکارا رو بشه و ازم ناراحت بشن
گفتن برای اشتی دادن دونفر میشه دروغ گفت به این بگی فلانی از تو خوبی میگفت و به اون یکی هم همینطور
و گرنه که در حرام شفا نیست گشایشی نداده به نظرم
دست خودشون رو میشه چرا از شما ناراحت میشن:/
اقای همسر هم برای اینکه من ناراحت نشم خیلی مواقع دروغ میگن ولی همونطور که گفتم دروغا رو میشن و بعد بیشتر هم ناراحت میشم
مثلا به دوستشون پول قرض دادن و گفتن حقوقمون و کم ریختن 
امروز به طور اتفاقی متوجه شدم پول و قرض داده من اصلا از قرض دادنه ناراحت نشدم اونم موقعی که خودم لنگ پول بودم
دروغ بیشتر اعصابم و خورد کرد 
شاید میخواسته من ناراحت نشم و فکر کرده مخالفت میکنم اما دروغ توجیه نداره:(
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
به قلبم معذرت خواهی بسیاری بدهکارم
بخاطر تمام روزهایی که
گرفت،شکست،تنگ شد
و کاری از من بر نمی آمد!
من و ببخش من
Designed By Erfan Powered by Bayan