دیوار نوشت های آلاء


ترفند ترشی

سلاااام

این پست به درد اقایون هم میخوره یا خودتون درست کنید یا به اهل و عیال و خانواده بگید درست کنن 

من مو به مو میگم برفرض اینکه تا بحال ترشی درست نکردید

خودم همیشه چشمی درست کردم و اولین بار تو 14سالگی ترشی گذاشتم ترشی البالو

برای اول کار شما اندازه یه دبه ماست سه کیلویی درست کنید 

مواد لازم:)

یک عدد گل کلم تر و تمیز و خوشگل متوسط 

هویج 3تا

کرفس 4ساقه

فلفل تازه 2تا اگه تند دوست دارید فلفل قرمز

سیر هرچی بیشتر بهتر یه حبه

سیب زمینی ترشی به دلخواه

سبزی های معطر

ادویه ترشی نمک دوقاشق غذاخوری 

سیاهدونه

همه مواد و ریز کنید و خوب بشورید بریزید تو دبه

ترفندش اینجاست که شما سیاهدونه بریزید به عنوان ادویه و ادویه ترشی از عطاری بگیرید

عطر سیاهدونه معرکه میکنه ترشی و 

نصف دبه اب بریزید نصف سرکه 

این اب و برگردونید تو یه ظرف و ادویه هارو اضافه کنید  دوقاشق غذا خوری ی نمک بریزید سیاهدونه رو هم تفت بدید رو ماهی تابه تا بوش بلند شه و بریزید تو اب ترشی ادویه و اب و هم بزنید دوباره برگردونید تو ترشی 

بذارید بمونه سه هفته بعد بخورید 

اگر دوست دارید زرد بشه زردچوبه بزنید اگر دوست دارید قرمز بشه کلم قرمز بزنید


رازش این بود که ما تو ترشی اب میریزیم برخلاف تصور خیلی ها که فکر میکنن اگه اب تو ترشی بریزن خراب میشه

میتونید نسبت اب به سرکه یک به دو باشه دو سوم سرکه یک سوم اب

وقتی اب قاطیش میشه با ذائقه همه جوره و همه عاشق ترشی های منن:)

منم از ننم یاد گرفتم:)

منم و ننم هم قافیه بودن گفتم:) 

خدایی درست کنید تنبل نشید

هرترشی ای بگی یه بار امتحان کردم:) 

منم تو ترشی کلم آب می ریزم :)


خیلی هم عالی
به همین روش میذارید شماهم؟
مچکرم
آلاء پست رو حذف نکن :)
چشم عزیزم 
در ادامه ترشی لبنانی خواهیم داشت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
به قلبم معذرت خواهی بسیاری بدهکارم
بخاطر تمام روزهایی که
گرفت،شکست،تنگ شد
و کاری از من بر نمی آمد!
من و ببخش من
Designed By Erfan Powered by Bayan